Thursday, October 10, 2013

HOMESICK.........

Assalamualaikum.....

Bismilahirahmanirahim....


#coretan buat perantau seperti saya....


Saya bukan anak perantau tapi saya belajar jadi perantau.. Hijrah itu sesuatu yang baik semoga atas niat hijrah saya ini menguatkan iman saya dan menambahkan kasih saya atas segala kurniaan-Nya.

Raya datang lagi, walaupun raya haji je tapi tetap raya dihati saya. Hari jadi nenek saya dan hari yang saya sangat rindu setiap masa.

Saya cuba tahan air mata saya tapi akhirnya saya menangis lagi. Saya rindu ibu bapa saya, adik saya, bilik saya dan famili yang tercinta tak kira lah siapa, sebab saya memang banyak orang sayang dan rindu. Bila buka facebook, watapp dan line hari-hari famili dan kawan-kawan mesej saya tanya bila nak balik.

Ah!! sampai bapa sedara saya yang duk kat Gombak pun tanya soalan sama. Nampak kan saya ni banyak sangat kasih sayang!. Ya hati saya dah sampai di Kuching. Tapi apa daya saya sekarang?? Kalau saya berputus asa sekarang bermaksud saya belum boleh menyempurnakan niat saya.

Saya tengah belajar menyucikan hati saya, belajar untuk jadi lebih kuat dan sabar. Andai suatu hari nanti orang kesayangan saya tiada di manakah tempat saya berpaut! JADI saya hanya nak mencari hakikatnya Allah selalu untuk saya.

Setiap kali memandang ciptaan-Nya ditempat orang saya merasakan ibu dan bapa saya sedang memerhati ciptaan yang sama. Ah! mak...nampak tak cantiknya cuaca hari ini kat tempat orang? Mak...tahu tak makanan yang saya makan kat tempat orang tak sehebat rasanya yang mak masak. Tapi segala yang saya ada ini pinjaman,jadi saya kena hargai nikmati dan bersyukur.

Mak... sebenarnya anak mak tak kuat. Tapi mak kena ingat nanti bila mak sudah tiada mana tempat saya? Ada tak adik beradik saya sanggup ganti tempat mak? pasti tidak! tapi in sha Allah akan ada lelaki yang buat saya ingat yang mak saya adalah orang HEBAT, sebab melahirkan anak yang berhati kental dan sangat bijak menguruskan diri.

kaum keluarga dan sahabat handai saya... semuanya kena faham kenapa kita dipertemukan dan dipisahkan. Adalah penting untuk kamu tahu bahawa siapa korang dalam hati saya. PENASIHAT yang setiap masa saya perlukan! Kasih sayang tu saya susah nak dapat kat orang lain tau!! Pastinya keluarga baru tak akan seperti itu. Tapi in sha Allah moga dengan kasih sayang itu mengingatkan bahawasanya Allah sangat sayangkan saya sebab wujudkan awak semua.

#p/s im crying while writing tis part and i cant endure my feeling any more. May Allah bless us.^_^ selamat hari raya qurban! esok saya nak puasa -_-

No comments:

Post a Comment

 

effa NEW entry ^_^ Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos