Thursday, September 19, 2013

::JADI LAGI YE??? CAMNE NI??::

Assalamualaikum,

Bismillahirahmanirahim...

#maaf lah kalau benda ini menguris hati siapa-siapa lepas ni, yang pasti tujuan dan niat saya hanya 1..memberi tips dan nasihat...


::My STORY::

Dalam life saya banyak yang saya harungi tanpa rasa takut, pernah berapa kali jatuh dan setiap kali itu juga saya cuba untuk bangkit. Ketika saya cuba bangkit itu banyak juga dugaannya.

Allah bagi ujian ke atas kita bersebab. Dia tahu apa yang terbaik untuk kita dan dia tahu bagaimana cara terbaik yang harus kita lakukan untuk perbaiki diri. Dengan ada dugaan ini buat kite lebih matang dan lebih kuat nak hadapi sebarang masalah.


Kalau dalam situasi ni apa yang harus kita lakukan?? saya??? kalau saya menangis lah pe lagi..only things yang saya buat ialah nangis. Saya pun payah nak faham kadang-kadang dengan diri saya ni tapi itu saya. Saya tak akan cakap dengan siapa-siapa pun. Hanya satu yang saya buat.. MENANGIS.. ye mamang betul menangis boleh melepaskan segala-galanya. Tapi sejujurnya kita kena cara kita selesaikan masalah tu. Dan mengadu pada yang satu. ONE AND ONLY U... ALLAH!!

Hari ini saya lalui hari paling perit sekali dalam hidup saya. Tak pernah saya rasa keadaan macam ni. Saya macam nak rebah dan pastinya seluruh salur darah saya rasa terhenti. Ya Allah dengarlah jeritan aku untuk kali ini!! Sebab aku dah tidak mampu untuk menyelesaikannya lagi.


Akhirnya saya menangis dan terus menangis, segalanya salah saya, semuanya kerana sikap penting diri saya, semuanya kerana saya adalah orang yang tidak mengerti apa itu kasih sayang!! saya selalu mementingkan perasaan saya tanpa mengetahui perasaan orang lain. 

Adakalanya kita wajar menjadi seorang yang paling setia menanti, walaupun hakikatnya menyakitkan. Saya seorang yang sangat lemah tapi bila saya mula terfikir tentang sakitnya perpisahan saya jadi sangat takut!! bukan takut berpisah tapi saya takut orang yang hendak saya tinggalkan itu akan bersendirian dan saya akan membuat dia sakit sepanjang hidup saya. Pengorbanan yang saya lakukan kali ini agak payah tapi saya betul-betul perlu berkorban kerana hidup saya mungkin singkat dan mungkin hanya setakat ini. Tapi hidup untuk pentingkan diri saya saja dan melupakan orang yang betul-betul kasih akan saya membuatkan saya perlu berkorban.


Tiada siapa selama ini yang sanggup mendengar aku bercakap, tiada siapa yang selama ini sanggup melihat aku merintih ketika sakit, tiada siapa yang sanggup memujukku ketika menangis dan tiada siapa sanggup melayan rajuk dan amarahku.. Setelah diriMu ya Allah hanya dia.. dia...


::: kalau nak marah sekalipun jangan keluarkan kata-kata pelik-pelik dan tidak berasas tau.!!!!

(tiada siapa yang dapat mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu sendiri)


2 comments:

  1. my blog just personal blog...hahaha... cpuv xda kmk jz da cpc jk t...ayooooo...=(

    ReplyDelete

 

effa NEW entry ^_^ Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos