Thursday, September 12, 2013

Tips untuk menenangkan Diri (^_^)Y


Assalamualaikum,

Hari ni nak bagi tips menenangkan fikiran itu dari prespektif saya.. Selamat Mencube ye!! ^_^


1. perbanyakkan amalan sunat..pe tu yg sunat??? tips  time nak buat solat sunat pe2 je solat sunat yg terbaek utk kte...biasanye solat sunat hajat semoga Allah makbulkan permintaan kte...



2. bergaul. Cuba untuk bergaul dengan orang di sekeliling kita. Macam saya sendiri saya suka berkawan dengan budak ofis yang memang sedia gila-gila..budak-budak putus fius. Tapi otak bijak seh!! kalau dyerang buat lawak naik hangin satu badan pun boleh sejuk cam ais kat kutub utara kot!hihi..thanks Allah cause give me them..


ni budak sorg yang paling putus fius!!kalau bagi je pasal elektrik cam dye makan kacang je!

3. cuba cerita masalah dengan orang. Mereka mungkin tak leh nak bagi nasihat tapi dierang boleh jadi pendengar yang baik tau!


Nama kedai ni Belle,mengingatkan saya tentang kawan baek saya yang sentiasa memberikan semangat kepada saya.


4. Benda paling berkesan! cuci mata...bukan duk tengok orang sana sini tapi buat aktiviti seperti jalan-jalan cuci mata. bile kite duk syok tengok barangan pasti lepas tu otak kite dah tak fikir lagi benda lain sebab pe?? sebab hati dah mula gembira tengok sana-sini(perempuan suka buat tau!!)
Nama tempat ni Alamanda kat putrajaya..nak capture nama dye tadi tapi x sempat lak..huhu

ni cara mencuci mata..tengok cantik kan shooping mall ni?? atas de baskin and robins..bawah de dunkin donut!! huhu heaven..JJCM!!

ramai orang duk cuci mata sama dengan saya..


5.Penuhi hari dengan hobi kite...tapi kalau boleh jangan buat hobi yang bersendirian.. contoh kite suka ambil gambar kan?? bawa lah kawan yang boleh hang around!! kalau suka main boling ajak lah kawan main..jangan main sensorang!!




*untuk pic lain..akan saya upload untuk next post...cerita saya dengan kawan baru!!....bye!!

#p/s i love u!!~~~











No comments:

Post a Comment

 

effa NEW entry ^_^ Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos